110911

Som säkert alla vet är det idag 10 år sedan som USA och hela världen skakades av terrordåden i just USA..

Jag kommer så väl ihåg den dagen och så brukar det ju vara ...

Jag gick då på Komvux och hade haft samhällskunskap. Vi hade haft väldiga diskussioner under den lektionen om just krig och terrordåd..
Läraren och många elever tyckte att det var meningslöst med ett försvar för "krig" var så långt borta ändå.. Jag tyckte tvärtom, vet aldrig när det händer och då menade jag inte att "ryssen" skulle komma och ta oss... Det "inre" hotet i just form av terroristdåd..

Jag var fortfarande i eld och lågor efter diskussionen när jag kom hem och satte på tvn.. Tjejerna satte sig framför den och jag gick upp på övervåningen och körde igång datorn..
Hade nu som då Aftonbladet som startsida och den var alldeles svart i ett par sekunder, sedan kom en bild på första planet som flög in i World trade Center..
Rusade ner för trappan och fick precis se när plan nummer två gick in i den andra huset....

Trodde nog först att det var ett skämt, en dålig film...

I mina ögon har verkligen världen förändrats sedan den dagen...

Vad gjorde ni den dagen ??

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0