Svenska kyrkan...

Sommaren 1989 förgrep sig den i dag 71-årige prästen på då 11-årige Martin. Hans kompis, en 10-årig pojke, tvingades att se på. För polisen berättade pojkarna hur prästen onanerade i bastun, och höll fast Martin så att det gjorde ont. Trots att prästen delvis erkände slapp han fängelse. Dessutom fick han behålla sin prästtitel.
Det är just sådant som faktiskt får mig att överväga att gå ur Svenska Krykan... Hur kan en ärkebiskop låta han jobba vidare.. " Visserligen" inte med barn, iallafall inte utan uppsikt som han sa när Aftonbladet frågade honom, men det spelar INGEN roll i mina ögon.. Mannen är sjuk och farlig och ska ABSOLUT inte fortsätta att jobba med människor och absolut INTE som präst..
En präst är för mig en människa som alla ska kunna ha förtroende för, men det kan iallafall inte jag ha för någon som har förgripit sig på barn..

Jag hoppas verkligen att Svenska kyrkan se till att göra något åt detta och går ut med en ursäkt, annars kommer jag nog tacka för mig !!

Läs hela artiklen här ---------------> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13071486.ab

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Tiiza

låter som en toppen idee att gå ur kyrkan

2011-05-26 @ 11:54:25
URL: http://tiiza.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0