Dag 4 i London ! 5/5-11

Jahaja... Då var det sista dagen i London... Vi skulle lämna vårt skabbiga hotell redan vid 10 tiden och bussen hem skulle gå vid 1830 samma kväll.... Vi hade packat ner nästan allt men fick inte plats med allt så vi fick springa till affären och köpa en liten resväska till ;)
Vad gjorde vi denna sista dagen då? Jo, vi SHOPPADE !!!
Styrde kosan till Oxfordstreet och Primark... Primark är ungefär som Ullared, fast då inte lika stort men priserna är detsamma... Billigt som attans.. Fruktansvärt mycket folk och fyndade inte jätte mycket... Konstiga kläder och konstigt mode... Köpte bara en tröja, två par skor och lite småplock.... Faktiskt lite besviken...

Jaja... Nästa mål för dagen var ett återbesök på Harrods.. Vi var ju där en sådan liten stund förra gången... Nu hann vi med fler våningar och jag handlade faktiskt bara en sak här... Tuggben till litenman.. 19:- som hittat.. :)

När vi gått i cirka 2 timmar orkade jag inte mera.. Jätte ont i mitt vänster ben, trött och hungrig.... Satte mig på en trappa och bara vägrade gå mera... Vi bestämde att Tiza och jag skulle gå ut för att hämta min väska som en snäll vakt låst in för 30:-.... Men vi hittade inte ut.. Stod där helt uppgivna, då kom det fran en tjusig man och frågade om vi behövde hjälp...
- JA !!!! Jag vill INTE vara här mera... Snälla hjälp oss att hitta ut, sa jag... Åh, bara det lilla problemet sa han och tog min arm och ledde ut mig... Engelsmännen är väldigt vänliga har jag lärt mig under veckan...

Detta monoment hittade vi precis när vi skulle gå ut.. Ett minne till Diana och Doddi.. Monomentet stod på en liten vattenbrunn där man kunde skänka pengar till barn som inte hade råd att gå i skolan.. Det är Doddis pappa som "ställt" dit monomentet.. Väldigt vackert.. I glaspyramiden fanns ett glas.. Det sista Diana drack ur plus en super vacker Diamantring.. Den som Dodi gav Diana samma kväll som de förolyckades...

När vi hämtat min väska så tog vi en taxi tillbaka till hotellet.. Jag vägrade gå..

Efter en god pizza på en liten resturang som låg jämte hotellet hoppade vi in i bussen och åkte nu hemåt Sverige...
Resan hem sov jag nästan hela tiden..
 Tackar London för denna gången och på återseende.... SNART !!


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0