Dag 3 i London ! 4/5-11

Upp tidigt idag också.. Sova kan vi göra hemma !!
Första anhalten idag var Shakespeares teater The Globe !! Vi hade lite tur, för alla skådespelarna var på plats för pressfotografering.. De sätter upp Mac Beth denna sommar... Jätte kul att se detta och att vara på historiskmark.. Patricia gick som på moln ;)
 
Att få lyssna på guiden om historien bakom The Globe var jätte intressant, hon kunde verkligen fånga oss..

Detta var verkligen Patricias dag... För efter the Globe gick vi Potters fotsteg...
Jag lekte lite dödsätare och försökte göra som dem och äta upp Meleniumbron ;)

Och Patricia försökte springa genom väggen på Kings Cross för att kolla om hon ändå inte var lite trollkarl iallafall ;)

 

Efter lite fika så gick vi en väääldigt lång och säkert Londons tråkigaste gata för att ta oss ner till Madame Tussauds... Nu låter jag bilderna tala !!
 

 

 

 

Vi hade en jätte rolig tid på Madame Tussauds och får jag möjligheten så ska jag dit igen .....

Efter vå lekt ett par timmar så tog vi taxi ner till Conventgarden för att köpa skor !! Ni som känner mig vet hur rädd jag är för att åka bil, men här gick det JÄTTE bra.. Satt baklänges och hade nollkoll... Funkade perfekt... Efter jag handlat mina skor gick vi på en mysig liten Italiensk resturang och åt oss mätta... Sedan var det dags att leta upp en tunnelbana och åka till hotellet...

En lång dag !!







Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0