Dag 2 i London ! 3/5-11

Efter en kall natt på hotellet gav vi oss ner till frukosten.. Torr bulle med marmelad, kaffe och lite äppeljuice slank ner...

Vi hade bestämt att vi skulle ta oss till Buckingham Palace idag.. Jag ville ju se vaktavlöslingen.... Men innan vi gick dit skulle vi gå inom Harrods... Detta måste vara en av världens dyraste affärer... Jag köpte själv endast en liten pins för 31 kronor ;) I denna affär finns verkligen all och nästan allt är JÄTTE dyrt.. Trevlig personal hade de och de var väldigt hjälpsamma vare sig man ville eller inte ;)

Nu var det dags för vaktavlösningen.. Jag min fjant trodde det skulle räcka med att vi var där ca 10 minuter innan men oj vad där var folk...


När vi tyckte att vi sett klart på detta specktakel så gick vi vidare... Mot Piccadilly Circus... Oj som jag längtat hit... På 80talet när jag var Punks så var det min högsta dröm att få åka hit och kolla in alla London punkare.. Men nu 2011 fanns det inte en ända, nej inte under hela resan såg vi någon alls... Det var ju tur att Lisa med blått hår och Kim med grönt hår var med så andra turister fick något vackert att fota.. Det stannade två unga fransyskor och ville bli fotograferade med Km och när vi satt på Piccadilly och åt vår medhavda fika, var det flera som fotade både Lisa och Kim ;)
 
Efter Piccadilly tog vi oss upp till Oxfordtreet.. Lisa, Tiza och Kim shoppade loss medans jag bara längtade efter att få komma till Dr Martens Affären och till Primark..
När det gått ett par timmar så tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet för att där möta upp mamma Tina och hennes dotter Smilla... Vi skulle nu till Hard Rockcafé ...
 
Hard Rockcafés museum var en stor besvikelse.. Lite gitarrer intryckta i ett pyttelitetrum i en källare, tur att det inte kostade något.. Själva cafét var fullbokat så vi tog en liten pub vid sidan om istälet.. Åt en Fisch & chips.. Ingen hit, men nu har jag iallafall smakat !!
Vi tog en röd Londonbuss tillbaka till hotellet för att nu komma till ett hotellrum som hade en temperatur på ca 40 grader ... Jippy !?!

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0