Dag 30

Ett sista ögonblick.... Med min älskade mormor !!

Min mormor blev 90 år gammal !! Hon var en sådan där riktig bullmormor ;) Har så mycket fina minne tillsammans med henne!
På somrarna bodde jag ofta hos henne och morfar !

Mitt sista minne med mormor är tidig vår för fem år sedan.. Mormor var nu mycket sjuk och hade inte alls lång tid kvar! Vi hade vak hos henne och jag var hos henne sista natten...
Jag låg uppkrupen hos henne i sängen och vi låg och små pratade lite.. Eller det var ju mest jag som pratade, mormor sov ju mest eller låg i dvala...
Men rätt som det är så slår hon upp sina små ögon och tittar på mig.. Hon lägger sina händer om mina kinder och säger,
- Mitt lilla sockergryn !!
Det var det sista hon sa... Hon somnade strax efter och vaknade inte mera...
På morgonen kom mamma och mammas kusin.. Vi bestämde att prästen skulle komma så att mormor kunde få en sista nattvard...
Vi 12 så kom Pelle och hämtade mig och jag hann väl inte mer än hem förren mamma ringde och sa att mormor somnat in för gott... 

Jag fällde inga tårar utan tyckte bara det var skönt för mormor skull.. Hon hade ju varit så sjuk sista åren..

På begravningen höll jag ett tal för min mormor som började och slutade på samma sett..

Mormor du FATTAS mig !!  

Ordet är ditt! ♥
Postat av: la

MMM..hon va mysig din mormor. Saknar min med sååå mycket. Men de finns levande i våra hjärtan.

2011-02-03 @ 22:21:58

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0