”Allsången” polisanmäld

Men hej och hå... Stackars lilla människa som måste vara helt humorbefriad !!

Humorgruppen Grotesco uppträdde med låten ”Bögarnas fel” i tisdagens ”Allsång på Skansen”. Samma kväll anmälde en man i 30-årsåldern programmet till polisen – för hets mot folkgrupp. Anmälaren förklarade att en homosexuell vän till honom blev mycket upprörd av humornumret, där Henrik Dorsin har en bärande roll.

 

– Antingen så har han inte begripit numret, eller om det är så att han saknar humor. Den normalbegåvade kan knappast missförstå var udden ligger, säger Michael Lindgren, medlem i humorkollektivet Grotesco till Aftonbladet !

– Det som är svårt med ”Bögarnas fel” är att den bygger på ironi. Vi vill väcka känslor, men vi strävar inte efter att bli polisanmälda för allt vi gör. Jag kan inte tänka mig att det kan vara hets mot folkgrupp. I sådana fall är det hets mot religion, fortsätter han.

Låten ”Bögarnas fel” handlar om att allt som är fel i världen beror på homosexuella. Men andemeningen handlar egentligen om tolerans.

Magnus Carlsson är också högaktuell med en egen variant av ”Bögarnas fel” under Diggiloo-turnén.

– Att de blir polisanmälda nu låter nitiskt. Men när vi kom fram till att jag skulle göra låten under Diggiloo, och de sa ”du måste spela den homofoba prästen, det är jätteroligt” så tänkte jag att jag kunde få någon på mig. Antingen gaycommunityn eller prästerna. Så jag frågade folk i gaykretsar hur de skulle reagera om jag gör denna låt. Alla tyckte jag skulle köra på, säger han

Ja herregu vad folk e korkade...

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0