Ännu mer Idol !!

Oj vad alla är duktiga i år på Idol.. Egentligen helt ofattbart att det finns så många tallanger i lilla Sverige!
Igår var det en tjej som är född och uppvuxen i lilla kallinge som var med.. Hon var grymt duktig och Hrr bagge släppte nog en liten tår, så rörd blev han.
Så här stod det i dagens tidning:
"Få blekingar har lyckats charma Idoljuryn.
Men Frida Östergren från Kallinge övertygade i tvdebuten i går kväll.
Nu är hon klar för slutaudition.
Ändå var hon länge tveksam till att ställa upp.
– Min syster Matilda skickade in en demo till TV4. Jag tittar såklart på Idol, men har aldrig haft tanken på att provsjunga inför juryn, säger 29-åriga Frida Östergren, som numera bor I Stockholm.
Hon är rullstolsburen efter en trafikolycka i Grekland för fem år sedan. Och trots att hon då svävade mellan liv och död vill hon absolut inte framställas som ett offer.
- TV4 var hemma och gjorde ett reportage om mig som sändes i programmet och jag kände redan då att de kanske ville ha med mig för att en sångerska i rullstol skulle bli bra tv. Jag kan bara hoppas att de bedömer mig efter min röst och insats, säger hon.
Trots tveksamheten var Frida Östergren medveten om värdet av några minuters framträdande i tv, inför en miljon tvittare.
– Konkurrensen är otroligt tuff och det gäller att ta alla chanser. Jag ångrar inte att jag ställde upp. Det var en stor och spännande upplevelse.
Hon får inte avslöja vad som händer under den avgörande auditionveckan på Oscarsteatern i Stockholm. Men klart är att hon är en av 100 som är med i slutgallringen.
– Det är inte illa. Det var ändå 15 000 som sökte till Idol i år. Det är inte alla som får chansen att sjunga inför miljoner tvtittare och dessutom få beröm av Idoljuryn.
Frida Östergrens tvdebut var speciell av många anledningar.
Hon sjöng favoritartisten Ane Bruns lågmälda version av Alphavilles Big in Japan.
Och det var första gången hon sjöng och spelade piano inför en publik överhuvudtaget.
– Jag spelar inte piano så mycket så det var lite speciellt att göra det framför Idoljuryn och inför alla tvtittare. Men det gick ju bra och när jag väl sjöng så släppte nervositeten.
Anders Bagge i Idoljuryn hyllade Frida Östergrens insats.
– Du har närvaro och en vacker röst. Det är klart du går vidare, sa han innan guldbiljetten till nästa omgång överlämnades."

Lyssna själva och NJUT !!


Ordet är ditt! ♥
Postat av: sofia

hon va så bra :) Grymt att hon bor i Kallinge faktiskt ;)

2010-09-10 @ 21:41:45
URL: http://ssofiayouknow.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0