Damernas detektivbyrå

Om en timme börjar mitt för nuvarande favorit program...
Damernas detektivbyrå och är en Tvserie av de mycket populära kriminalromanerna av Alexander McCall Smith, efter namnet på den första boken i serien. Romanerna handlar om Precious Ramotswe, Botswanas första kvinnliga privatdetektiv, hennes sekreterare Grace Makutsi och mekanikern J.L.B Matekoni. Bokserien innehåller än så länge nio titlar men ska bli elva enligt författarens planer. Jag har läst alla och blev sååå glad när jag såg att det skulle bli en tvserie av böckerna..
Både jag och Lisa satt som klistrad framför tvn förra söndagen och jag vet att vi kommer göra det ikväll också !!

I kvällens avsnitt får byrån sin förste, och även överlägset yngste, medarbetare av manligt kön. Precious får i uppdrag att titta närmare på en tandläkare som missköter sitt arbete. Dessutom tar hon sig an ett fall med en äkta man som försvunnit sedan han anslutit sig till en frikyrklig grupp. Grace å sin sida blir upptagen med att hitta en deprimerad hund som sprungit bort.

Glöm inte att ”Kvinnans list övergår mannens förstånd”… eller?


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0