Deltävling 1 - Örnsköldsvik, 6 februari


Så, nu har det äntligen börjat !! MELODIFESTIVALEN 2010 !!! Årets programledare är ju tre stycken, Måns Mumsmums, Dolf och Christin och de var lite stela så här i början, men de blir nog bättre efter hand !!

Här nere kommer mina åsikter om låtarna, artisterna och kläderna...

1.
Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola

Låter som Aqua, fast väldigt bra.. Det Kommer att bli himskans liv om att det är ett plagiat !!!

2. Bidragets titel: A Place To Stay
Upphovsmän: Torben Hedlund
Artist: Jenny Silver

BORING !! Men det brukar ju alltid låt nummer två vara !!! Eller hur Tiiza !! 

3. Bidragets titel: You're Making Me Hot-Hot-Hot
Upphovsmän: Johan Fransson, Tim Larsson, Tobias Lundgren
Artist: Linda Pritchard

För mycket discopop, men kommer nog långt… Hon ser ju ut som en glittrande fågelskrämma ;)

4. Bidragets titel: Road Salt
Upphovsmän: Daniel Gildenlöw
Artist: Pain Of Salvation

Nu blev jag JÄTTE besviken, om det nu ska vara lite metal i festivalen så kan det väl vara på riktigt och inte en snyftande ballad… Mysig säger Lisa som sitter och titta med mig !! 

5. Bidragets titel: The Saviour
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Anders Ekborg

Me like Anders Ekborg !!! Men inte här i detta sammanhang !! Han kommer INTE gå vidare, men säkert 1a på svensktopppen !! 

6. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson

NEJ!!!! Vad gör du Jessica.. Du ska sjung upptempolåt inte ballad !! Och vad har du på dig… Nä, mer hud åt folket, schlagerfolket !! 

7. Bidragets titel: Singel
Upphovsmän: Håkan Bäckman (text), Hamed K-One Pirouzpanah (musik)
Artist: Frispråkarn

Usch, fy och bläääääää !!! Fast han var ju tjusigt klädd men med de vinner man inte meloifestivalen med. Tack och lov för det !!! 

8. Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir

Nja…. Den låten behöver jag nog höra några gånger för att jag ska tycka om den…. Salem Al Fakir är en kille annars som jag tycker är bra, han är lite udda med udda låtar..

Jaha, då ska jag gissa nu då... Jag tror att Ola och....   Salem Al Fakir går vidare....

Andra chansen går Jessica och Anders... Få se hur rätt jag har, åter kommer senare !!

Tjingtjing så länge

 


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Tiza

Japp, tvåan är alltid tråkig!

Men jag tyckte om nr 3

Vill ha hennes hår <3

2010-02-06 @ 21:03:53
URL: http://tiiza.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0