Så klarar du JULFESTEN !!

Vill du kunna gå ditt jobbet dagen efter julfesten med hedern i behåll? Eftersom jag och mina arbetskamrater ska ut idag och äta så har jag letat upp en listat några tips ;) (aftonbladet.se)

1. Stanna inte kvar sist på festen, dock behöver du inte heller gå först. Jag lovar ...

2. Drick aldrig mer än du kan hantera. Om du inte vet hur mycket du tål, drick inte alls. Ska inte dricka alls, eller.. Jo en öl eller två

3. Drick inte mer än vad som erbjuds.. Bjuds bara på vatten eller läsk

4. Uppträd alltid på samma sätt som du gör vanliga arbetsdagar... Hmmm OK

5. Säg aldrig saker på fyllan till dina kollegor som du annars inte skulle säga... LOVAR !!

6. Kränkningar och sexuella trakasserier är alltid uteslutet. Blir du själv utsatt för trakasserier under en arbetsrelaterad tillställning, säg till.. OKEJ !! Ska försöka tänka på det !

7. Om festen spårar ur, gå där ifrån. Då tar jag nästa tåg hem

8. Var försiktig med att fota och lägga ut bilder på nätet om du inte har tillåtelse från dina kollegor... Hmmmm ska försöka ;)

9. Hur vill du att din chef och dina kollegor ska känna dig? Agera utifrån den tanken... OK, scenen nästa med Linda.. En liten duett kan ju aldrig skada ;)


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0