Nu blir jag RIKTIGT förbannad !!

Läste just detta i BLT: 

Elev blev svårt misshandlad

Lärare tittade på utan att ingripa 

En klasskamrat på Österslättskolan tog strypgrepp på Patrik och slog honom i ansiktet ett flertal gånger. Två lärare bevittnade misshandeln utan att ingripa.
En upprörd läkare på akuten kallade på polisen när han hade undersökt Patrik.När han kom till akuten på Blekingesjukhuset i Karlshamn var ena ögat alldeles blodfyllt och runt halsen hade Patrik ett blåmärke efter det långvariga strypgreppet.
– Hade han tagit ett lite hårdare eller lite mer långvarigt strypgrepp hade Patrik varit borta nu, säger hans mamma och pappa.
Under tiden misshandeln pågick stod det cirka 20 elever runtomkring dem och två lärare. Lärarna stod bara några meter bort och var fullt medvetna om vad som hände. Patrik uppskattade tiden till cirka tre till fyra minuter.
– Jag blev jättearg därför att de inte ingrepp. Man ska kunna känna sig trygg på skolan och jag trodde inte något sådant skulle kunna hända när lärarna ser på, säger han.
Rektorn Marit Gustafsson Björverud höll under gårdagen på att utreda elevmisshandeln på Österslättskolan.
– Vi ser självklart väldigt allvarligt på det här, säger hon.

NU SKA JAG SKRIKA !!! HUR I HELVETE KAN MAN SOM VUXEN STÅ OCH TITTA PÅ OCH INTE INGRIPA !!!

När jag själv jobbade på skola, både mellanstadie och högstadie har jag ingripit i slags mål.. Visst har jag varit rädd några gånger men som barn/ungdom ska du känna dig trygg på din skola.. Trygg med att vet om något händer finns det alltid någon vuxen som hjälper dig.. Nu ska inte jag sitta här och klappa mig på bröstet och tala om hur jävla duktig jag är, men jag hoppas verkligen att de två såkallade vuxna mister sina jobb på den skolan, för vilka ungdomar/barn kan lita på dem igen.. ALDRIG !! De har svikit !!! FY FAN !!! Nä, ge dem direkt RÖTT kort !!! och låt de aldrig jobba med barn/ungdomar igen !!

Ordet är ditt! ♥
Postat av: STEPHANIE NILSSON

HEJ! Vinnaren av veckans blogg är nu uppe på bloggen. Kolla in om det var du som vann! Om du vann - GRATTIS! Om inte - så finns det ny chans uppe redan nu. Ha en trevlig kväll :)

KRAM STEPHANIE NILSSON!

2010-12-15 @ 20:26:56
URL: http://deliciousblondie.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0