Man våldtagen i Hoglands park

Läste idag i tidningen att en man i Karlskrona blivit vådtagen:

"Tidigt på förmiddagen företog poliserna en omfattande undersökning av parken i Karlskrona. Även en hundpatrull var engagerad i sökandet efter spår.
Omständigheterna kring våldtäkten var under förmiddagen fortfarande knapphändiga.
Polisen ville inhämta fler uppgifter från den våldtagne.
De var också angelägna om att komma i kontakt med vittnen som hade sett eller hört något kring händelsen."

På nätet kan man ju komentera alla artilklar och i morse var det två som hade gjort det..

Det ena inlägget löd ungefär så här:  Hoppas att de lägger ut bild på gärningsmannen så att alla kvinnor/tjejer vet vem han är och kan hålla sig undan från denna galning...

Hmm, tänkte jag... Han hade våldtagit en annan man så han är nog ingen fara för oss kvinnor.. Men det är klart, man vet ju aldrig!!
Jag tror att våld och våldtäckter mot män är mer vanligt än vad man tror. Jag tror att det är så att männen INTE gör anmälan i samma utsträckning som kvinnor gör. För vilken man vill stå med skammen att frun/flickvännen misshandlar dem.. Vilken man skulle erkänna att han blivit våldtagen.. Nä, just det inte många!!  Nu menar jag inte att vi kvinnor springer omkring och tycker det är kul att erkänna att vi blir misshandlade eller våldtagna. Men in förstår säkert hur jag menar !!

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0