100 år....

Tjejerna på jobbet har pratat mycket om boken "100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann".. Kul titel tyckte jag och började söka efter boken... Hittade och har den nu i min MP3.. Fastnade direkt.. Har visserligen bara lyssnat på ca 5 kapitel men skrattar gott redan.
Boken handlar om Allan Karlsson som efter ett långt och synnerligen händelserikt liv hamnar på det äldrehem han tänker ska bli hans sista anhalt på jorden. Problemet är bara att hälsan vägrar ge vika, och en dag bär det sig inte bättre än att det är dags för honom att fylla tresiffrigt.
Pompa och ståt väntar, med kommunalråd och lokaltidning på plats. Ett spektakel så oönskat av Allan att han i stället kliver ut genom fönstret. Därmed är han på rymmen från sitt eget födelsedagskalas.

Tror och hoppas denna bok är lika bra hela vägen....

Nä nu ska jag snart trampa iväg till jobbet.. har öppet i kväll på Bruket så jag lär inte vara hemma förrens mitt i natten !!


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0