Söndag med Lisbeth och gul trasa

Oj vad jag har fixat och donat HELA degen...

Först loppis med Tiza och en vän + hennes små barn.. Tog en fika innan jag åkte hem för att putsa fönstrena..
Sedan vi flyttade upp är det ett rent nöje att få putsa fönster igen.. När vi bodde en trappa ner så kunde jag inte putsa fönstrena på över tre år.. De var nämligen så dåligt kittade så om jag tryckte minsta lilla för hårt så trillad de ut.. De hände en gång och då slutade jag putsa fönsterna.. Nu har vi nya fina fönster som jag lätt bara snurrar runt..
Sedan använder jag en liten gul mirakeltrasa.. Varmt vatten, torka av saden klart.. Inget medel eller skrapa.. Så fint och så lätt, även för mig och mina värkbrutna händer...
Sedan gick jag loss med dammtrasan och Pelle tog sig en sväng om med dammsugaren..
Sedan låg ju veckotvätten och väntade på att få bli slät, så fram med strykjärnet samtidigt som maten puttrade på spisen...


Nu till något helt annat....
Igår kväll började jag titta på Mellenium serien som har gått på SVT..
Jag ÄLSKADE böckerna om Lisbeth och Mikael, blev rättså besviken när jag såg filmerna på bio men Tvserien..... WOW, säger jag..... Här har dom fått med så mycket mer än vad som var på bio filmerna.. De där små grejerna som jag blev sååå irriterad över...
Varje avsnitt är en och en halv timme vilket betyder att nästan varje bio film är förlängd med mer än trettio minuter.. Nu har jag sett alla 5 avsnitten, liggandes i sängen med laptopen på magen...
Det sista avsnittet visas på lördag kl 21.00 och jag ska INTE missa det..
Jumping Cow Winnie The Pooh Gifs Images
Tänk på att När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.
 Från en klok liten björn....


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0