Här är mitt liv !!!

Idag var det nostalgi på TVn... Pelle och jag satt och diskuterade om Här är ditt liv när vi käkade midda.. Vi konstaterade båda två att vi verkligen tittade på det när vi var unga..
Här är ditt liv var en svensk TV-serie, mellan 1980 och 1991 var Lasse Holmqvist programledare. Jag var ju bara 10 år när det började men tittade verkligen på det programmet. Vi kom ju fram till rätt snabbt, det fanns ju inget annat att titta på ;)
I kväll fanns det säkert massa annat att titta på men klart vi tittade på premiären i kväll.. agens gäst var Mikael Persbrant.. Under programmets gång låg jag och tänkte hur det hade sett ut om det varit jag som varit huvudpersonen i programmet..
Vilka gäster hade kommit och viken musik hade spelats ?? Hade någon av mina lärare kommit? Nä, knappast någon, jo kanske min första fröken som hette Rose-marie.. Hur skulle hon beskriva mig? Lite, mager, tyst och blyg tjej som inte gjorde mycke väsen av sig...
Gamla vänner då, jo Karin hade ju förstås kommit. Hon var min förstaSid_Vicious__by_Punk_Music.jpg siD vicIous image by clacarr86 riktiga bästa vän...
Musiken som hade spelats hade ju varit en salig blandning med en början av Abba, Elvis som jag lyssnade på när jag var barn. Sedan Gyllene Tider och Noice tätt följt av Carola och Herreys...  Sedan kom punken in i mitt liv.. Både musiken och vännerna... De vännerna finns fortfarande kvar.. Ulle och Johan står mig väldigt nära.. Vi hade ett avbrott på 20 år men hittade varandra igen ;) Musiken finns också kvar, fast oftas då från Lisas rum... Hon vet hur hon ska få mig på glatt humör.. Bara på med en Asta skiva så trallar morsan glatt med ;)

Vilka skulle kommit och gästat er? Vilken musik?
Komentera, vill ju så gärna veta..

I morgon blir det loppis..

HoppOchHej


Ordet är ditt! ♥
Postat av: tappaintehoppet

I mitt program hade de nog bjudit in Björn Skifs och ABBA hade återförenats:-)

Dessutom hade nog alla gamla pojkvänner stått på led, huvaligen. Stackars Lill-Babs när det begav sig, det kan inte ha varit roligt.

2009-09-13 @ 18:46:44
URL: http://tappaintehoppet.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Ville bara skicka ett par stora bamsekramar och tala om att du betyder jättemycket för mig, även om jag just nu är lite förvirrad i min babyvärld och ibland glömmer viktiga saker som att vi ska träffas! Än en gång; stort förlåt vännen. Puss och kram

2009-09-13 @ 20:49:20
Postat av: Liisa

Lalalalala, bara för jag är bäst :D och du älskar vad jag lyssna på (NÄSTAN allt iaf xD)

puss på dej mamma <3

love you <3

2009-09-15 @ 17:34:21

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0