Mår bra, eller ....


men är såå trött. Det har nog med det tråkiga vädret... Tänk om jag kunde vinna JÄTTE mycket pengar...
Ja, då skulle jag ta familjen och flytta till ett land där det är VARMT och skönt HELA tiden. Året runt.. Helst en egen ö... Som bara vi bodde på.. Det hade varit helt underbart..

Min kropp mår inte alls bra av detta väder. Ni som känner mig vet att jag har fibromyalgi och vet att jag oftast mår bra, men när mörkret och kylan kommer så kommer även värken.. Inte alls skoj.. Just nu känns det värst i höfter och axlar.. Precis som när det började för snart 17 årsedan...


Är så trött på att alltid ha ont och aldrig får känna mig frisk.. Visst oftast är jag bra men jag har faktiskt ALLTID ont, även om jag inte visar något. Jag äter inte några värktabletter längre, men under många år så levde jag på tabletter, minst 12 om dagen, gick som om jag vore drogad. Idag använder jag mig av avslappningsövningar och det hjälper. Sedan funkar min värk så att om jag mår bra psykiskt så mår jag bra i min kropp och det måste jag säga att Pelle och tjejerna får mig att må så bra att jag sällan har några stora värkskov som jag hade förr om åren... Jag älskar er så mycket, tack för att ni får mig att må bra !!!





Symtom vid fibromyalgi.
med mina kommentarer.

  • Ömma punkter, som vid beröring och tryck upplevs mycket smärtsamma.
     höfterna, nacken och axlar är värst

  • Ländryggsproblem. Ofta debuterar fibromylagi-sjukdomen med ryggbesvär av olika slag.
    Hos mig var det foglossning när jag väntade Lisa, smärtan försvann aldrig.

  • Värk i hela kroppen, såväl höger som vänster sida.
    Ländryggen, höfterna, knäna, fötterna, bröstryggen, nacken, axlarna, fingrarna .

  • Onormal smärta i huden.
    Har flera gånger sagt att jag känner mig som en "porslinsdocka", öm i kroppen - huden.

  • Sömnproblem. Svårt att somna och man vaknar ofta under natten på grund av värk och stelhet. 
    Den djupa REM-sömnen är störd.
    Tack vare mina avslappningsövningar sover jag nu oftast hela nätterna.

  • Svullnadskänsla i fingrar och tår. Denna svullnad kan man oftast inte se med blotta ögat.
    Det känns som man har vätska i fingrarna och tårna.

  • Förhårdnader, torr hy och torra slemhinnor (även i underlivet), där svampväxt ofta får grogrund.

  • Muskelspänning, speciellt närmast bålen.
    Vaknade första gången av det det gjorde så ont att jag trodde det var hjärtat. 
    Nu är det ibland som ett tryck över bröstet.


Ordet är ditt! ♥
Postat av: tiza

<3



Älskar dig också<3

2009-10-07 @ 23:29:32
URL: http://tiiza.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej hjärtat!



Önskar jag kunde dela din smärta med dig! Vi kunde ha hälften var!



KRAM

2009-10-08 @ 00:38:51
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Lina

Ha en underbar helg nu!



KRAM

2009-10-09 @ 17:16:16
URL: http://linaishav.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0