Hur kan man.....

Slå sitt barn ??
Läste en artikel i Aftonbladet nyss om barnmisshandel.. Hur kan man slå och göra sitt egna kött och blod illa??. Man kan inte vara frisk om man gör så...

Jag kommer ihåg när jag just hade fått Patricia. Jag var nyss fyllda 20 och hade ingen stor erfarenhet av barn. Hon var ett väldigt skrikigt barn och ville aldrig vara själv. Så jag gick jämt med henne på armen. Men ibland skrek hon ju ändå. Jag kände ilskan inom mig och ibland kände jag att jag bara ville kasta henne i golvet bara hon blev tyst. Jag blev rädd för mig själv och gick och pratade med en sköterska på Bvc. Hon skrattade lite lätt åt mig och sa att det var rätt vanligt att tänka och känna så. Inget jag skulle vara rädd för. Hon sa att så länge jag hade spärren att INTE göra mitt barn illa så var det ju ingen fara. Den spärren hade jag, har ALDRIG skadat något av mina barn.


Ur Aftonbladet i går 30/1-09

"Under 2008 anmäldes sammanlagt 10 419 fall av misshandel av barn upp till 14 år, enligt Brottsförebyggande rådet. På tio år har fallen av misshandel av barn mellan 0 och 6 år ökat med 134 procent. För barn mellan 7 och 14 år har misshandeln ökat med 80 procent.

Nu rapporterar även Bris att barnmisshandeln ökar. Förra året hörde 1857 barn av sig om fysisk misshandel.

- Det är den högsta siffran på fem år, säger Jenny Ingårda, sakkunnig på barnmisshandel vid Bris."

Varför ökar barnmisshandlen och varför låter vi det andra ske. Vi andra som finns runt omkring de här barnen måste aggera och måste göra det NU. Jag tycker det är bättre att ringa exempelvis Soc en gång för mycket än inte alls. Det är ju VÅRA barn det handlar om.. Inte deras eller grannens. Hur ska dessa barn annars kunna lite på oss vuxna..
Det får inte gå så långt igen som det ex gjorde med Bobby, där ett helt samhälle står och tittar på och INGEN gör
något.
Ibland känner jag att jag skulle vilja skaffa mig en buss så jag kunne åka runt och rädda alla barn som far illa. Ja, jag vet att det inte går men tänk om alla vi Vettiga vuxna kunne ta vårt ansvar så skulle världen se mycket bättre ut !!!


Glöm aldrig bort att älska din nästa !!


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Carro

Missa inte chansen att vinna ett jätte sött halsband i min blogg! =)

2009-01-31 @ 15:54:15
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: JONNA

Sv: haha , oh, kul att det finns fler som håller med då ;)

2009-01-31 @ 17:14:31
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack detsamma=)

2009-01-31 @ 18:01:47
URL: http://sweetkay.blogg.se/
Postat av: pelle

Du har så rätt, hur kan förmå sig att slå sitt eget barn. Hur kan barnagan överhuvudtaget fortfarande vara lagligt i vissa länder? Illa.

2009-01-31 @ 22:32:43
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Sandrah

Tack detsamma!



Det är skrämmande hur människor behandlar varandra. Att kunna göra så mot BARN. Läste just om en mamma som misshandlat sin 4-åriga dotter till döds. Det är så sjukt som man bara vill skrika.. Fy... Kramar!

2009-01-31 @ 23:56:30
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: hanna

http://ettmisshandlatbarn.blogg.se/. En blogg om min resa mot ett tillfrisknande ifrån att som barn ha blivit fyskiskt- och psykiskt misshandlad av mina föräldrar. besök den gärna.

2010-06-27 @ 19:30:53

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0