FREDAG !!!!

Så här korta skulle Alla veckor vara.. 3 arbetsdagar !! Nu är det helg, Pelle jobbar ikväll och tjejerna saka till sina
pojkvänner så jag och lilleman blir själva ikväll..

Det blir till att läsa ikväll.. Boken jag just nu lyssnar på Heter "Vackra lögner" av
Lisa Unger och översatt av Eva Haskå...

"Tänk om din familj är en annan än den du tror ...

Tänk om ditt liv endast är en samling vackra lögner ...

Om Ridley Jones hade tagit sovmorgon hade hon fortfarande varit en lycklig ung kvinna med en kärleksfull familj och en framgångsrik karriär i New York. Den här morgonen ville ödet annorlunda.
På väg till ett möte räddar hon en liten pojke från att bli överkörd.
Men efter några veckor som hjältinna i massmedierna tar berömmelsen en skrämmande vändning. Ridley får ett stort handskrivet kuvert utan avsändare - det innehåller ett gammalt gulnat foto av en man, en kvinna och ett litet barn samt en lapp med ett telefonnummer och texten Är du min dotter?.
Ridleys trygga värld sätts i gungning. Hennes närmaste tycks plötsligt vara främlingar. Vem står på hennes sida? Kan hon ens lita på sin egen pojkvän?
Sökandet efter svar för henne in i en grym värld av girighet och våld som hon inte ens visste existerade. Men även om priset för sanningen är högt så är det bättre än att leva med vackra lögner."


Eftersom jag själv är adopterad så blir det lite extra för mig. Jag har ju ALLTID vetat om min bakgrund men ändå, visst tänker jag ofta på vem jag är. Min biologiska mamma vill inte veta av mig. Jag har försökt men fick bara kalla handen. Jag har 3 syskon, två äldre systrar och en lillebror. De har alla tre vuxit upp hos Ingalill, som hon heter.
Att hon lämnade bort mig varför att hon inte visste min pappa var, det var det svar jag fick i ett brev som hon skickade till mig för ca 15 år sedan.
Nog om det, blir iallafall myskväll.

Hoppochhej



Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0