En liten....

ekorre kom och hälsade på i morse..
Satt ute på trappan för att intaga morgonens första bloss, ja, jag vet det är inte nyttigt, men men... Då tittade denne lilla krabat fram. jag smög in och hämtade kameran och otroligt nog satt den var. Han brukar titta förbi med jämna mellanrum men sticker oftast iväg när jag springer in för att hämta kameran. Men idag satt Korren kvar..
Vi bor nästan mitt i byn, ja, jag kallar Inte Ronneby för stad och har ofta besök av vilda djur. Tycker det är lite häftigt eftersom det inte är någon skog just här i närheten.
Tre vårar i rad har vi haft en vildkatta som lagt ungar hos oss. Första året så dog de, andra året fick vi ringa till jägaren. De var i så dåligt skik att de fick avlivas. Sommaren 2007 fick kattan 4 ungar och de överlevde alliopa. Men på hösten det året tog vår hyresvärd ner den stora granen så nu har vi inte sett katten mera.
I sommras hade vi en liten igelkotts familj på besök och ett par gånger har det varit en uggla här. tror att det är en pärluggla men vet inte säkert.



Så var det söndag igen och vecka 5 är slut. Helgen har varit lugn och skön, som vanligt. Åkte ut till havet igår med lilleman,Pelle och svärmor. Det blev en skön promenad och Fridholf sprang som vanligt helt hysteriskt. Ibland undrar jag om det inte finns något stopp på honom. Han springer och springer HELA tiden...



Nu vill jag önska ALLA mina läsare en fortasatt trevlig sönadg. Jag vet att det nu är rätt så många som läser nu, vilket jag tycker är jätte skoj.

Och glöm inte "Det är bra mycket trevligare att vara två"


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0