Björn Afzelius - Ikaros



Lyssna och tänk efter....
Björn Afzelius var en av mina sörtsta idoler som tonåring och är än idag .. Jag såg Björn 9 gånger under 90 talet och det
är enda gången jag har gråtit när en "idol" gått bort... Jag var på jobbet, 16 februari 1999, hemtjänsten och höll på att torka av
ett köksbord när de sa det på radion.. Satte mig ner och började stortjuta.. Den lilla tanten jag var hos blev alldeles förstörd..
- Lilla vän, sa hon ... Vad har hänt....? Kunde ju inget säga utan sa typ något att jag hade fått ont i magen...
Min hjälte hade dött, mannen som hade så mycket kvar att säga.. För det är vad han gjorde.. Han berättade hur det var och han ville göra något..
Precis som jag vill... Hjälpa de som behöver hjälp.. Björn var en kämpe för rättvisa och försökte belysa hur samhället såg ut genom sin musik. Han pekade på hur svårt de ekonomiskt svagare grupperna i samhället har att påverka sin situation.

Björns texter berör mig så mycket....

Dessa två är nog de som berör mig mest...  Lyssna och säg mig sedan vad som berör er....



Ordet är ditt! ♥
Postat av: Susse

Hejsan svejsan!!

Det är i slutet på maj....jag kan meddela dig när det blrjar närma sig.

ha en kanonfin helg!!

Miss you!

Kram

2009-04-25 @ 12:44:57
URL: http://sussse.blogg.se/
Postat av: Snäckan

Kan inte lyssna utan att tårarna letar sig fram. En man som alltid berörde med sin vackra röst och sina texter. Så sorgligt att han inte fick vara kvar hos oss längre tid.

Du har verkligen valt ut vackra låtar här. De tillhör även mina favoriter.

/Snäckan

2009-04-25 @ 13:02:02
URL: http://snackansfibrodagbok.blogspot.com/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0