Det där med matte är INTE lätt !

Världen väntade förgäves på jordens undergång i lördags. Nu berättar domedagsprofeten Harold Camping vad som gick snett. Han räknade fel på fem månader – den riktiga domedagen inträffar den 21 oktober.... Hahaha !!

Undergången kom inte, denna gången heller.  Besvikna människor som hade hoppats komma till himlen stod som frågetecken runt om i världen och krävde ett svar av Camping vad som gått snett.
Men Camping var försvunnen. Först tidigt i morse återuppstod han och berättade på en presskonferens varför vi fortfarande finns kvar.
– Jag ber om ursäkt för att jag förväxlade datumen och räknade fel på fem månader. Den verkliga domedagen inträffar den 21 oktober, sa Camping. ;) Jävla fjant ! 
Han berättade att han kom på sitt misstag i helgen, men att 21 maj ändå hade betydelse som den ”osynliga domedagen”.
– Det var då Guds dom och frälsning över jordens människor blev klar. Vi har alltid sagt att 21 maj var den stora dagen, men vi förstod inte den andliga innebörden. Endast en typ av människor får komma till himlen, vilka det blir vet vi först den 21 oktober, säger han.
Eftersom Gud nu lagt sin dom finns det inget annat att göra än att vänta tills den 21 oktober, enligt Camping. Jahaja, då vet vi det.. Bara sätta isg och vänta .. Fast vad ska jag vänta på.. Jag är säkert INTE utvald änd.. Eller, JO det måste jag ju vara Hahaha !! 

Han själv kommer att sluta predika och varna människor om domedagen, och hans radiokanal kommer bara att spela kristen musik fram till den 21 oktober. Tycker jag var ett väldigt bra beslut.. Det bästa han sagt faktiskt överhuvudtaget !!


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0