Relationer !!

Snart fredag och det tycker jag om.... Ja, vem tycker inte om det... ;)

Ibland undrar jag om det inte vore bra att införskaffa en lag om vem som får skaffa barn eller ej... För om du ska adoptera så krävs det massor av dig
  • Du ska ha fyllt 25 år för att få adoptera.
  • Makar och registrerade partners måste adoptera gemensamt. Sambor får inte adoptera gemensamt. Ensamstående får adoptera.
  • Du ska ha deltagit i föräldrautbildning och ha medgivande att få ta emot ett barn för adoption. Beslut om medgivande fattas av Stadsdelsnämnden.
  • Ursprungsländerna har i allmänhet förtroende för svenska myndigheters beslut. Olika länder kan dock ha olika syn på vad som är barnets bästa. Det kan bland annat gälla de sökandes hälsotillstånd och ålder, äktenskapets längd eller att endast makar accepteras.

Dessa krav ställs på våra adoptivföräldrar, men kan du själv så får Vem som helst skaffa !! Det finns sååå många föräldrar som inte ens borde få vara i närheten av barn och ändå får de skaffa hur många som helst..

I mitt jobb så ser jag så många barn/ungdomar som far illa och föräldrarna bokstavligen SKITER i sina ungar för de är så jävla upptagna med sina egna liv... Men barn ska de ha... Jag blir så arg när föräldrar kommer på när deras barn är tonåring och börjar "spåra" ur.. Hur ska jag göra, hur ska jag nå mitt barn?? Det är en fråga jag oftar får, men hallå !! Det kan man ju inte komma på när ens barn är tonåring utan det måste man ju börja med när ens barn är litet.. Ge era barn en tro.. En tro på sig själv och på er som föräldrar. Att skapa en god relation kan man inte komma på när ens dotter är 14 utan måste byggas från grunden och den gruden börja man ju bygga när ens barn är en liten bebis....

Jag har två underbara tjejer som jag (enligt mig själv) har jätte bra relation med och det har ju inte kommit över en natt.. Utan ett 19 och 17 årigt jobb ligger bakom vår relation.. Jag tror, eller rättare sagt, jag VET att de känne likadant som mig.. Jag finna ALLTID för dem... I mitt liv så kommer mina tjejer först !!!


Idag går mina tanka till Åsa och hennes man Peter som har det tufft och jobbigt nu.. Jag tänker på er och skickar massor av styrkekramar till er båda !! Hoppas att allt går bra och löser sig till det bästa !!


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Tiza

<3

2010-02-04 @ 23:16:23
URL: http://tiiza.blogg.se/
Postat av: LiisA

jag älskar dej massor mamma <3

2010-02-05 @ 10:32:40

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0