Söndagsångest....

... nä så illa är det inte, men visst känns det efter att varit ledig i fyra dagar.. Kommer bli stört jobbigt att stiga upp i morgon.. Blir att lägga sig tidigt i kväll...

Helgen, ja alla fyra dagarna har gått så fort och jag har mest latat mig. Klippte mig i fredags och det blir hur bra som helst. Som vanligt när Yvonne sätter saxen i mitt hår.. Sedan åkte jag hem till svärmor och färgade det.. Moccabrun, men ser mer ut som svart.. Fast det blev riktigt snyggt och passar jätte bra ihop med mina nya glasögon...

Måste bara berätta att jag sitter här vid Tvn och Ensam mamma söker står på. I soffan ligger Pelle och slö tittar.. Hmmm.. Han brukar ALLTID titta på sporten vid denna tid. Jag frågar honom varför han inte tittar. Jag menar att under alla dessa år som vi varit tillsammans har han ALDRIG missat tvsporten..
Men så kom jag ju på att min kära make har ju sorg idag. Hans älskade IFK förlorade ju guldet i dag mot A.I.K
Han sprang omkring här på förmiddagen och visste inte riktigt vart han skulle ta vägen.. För det första var han ju nervös inför matchen och sedan visste han ju inte riktigt var han skulle titta någonstans. Vi har ju inte Canal + men det löste sig till slut, puben PC hade öppet och rätt kanal fanns inställd..
Själv stannade jag hemma och lyssnade på radion och som alla vet förlorade IFK och Pelle kom hem rättså slokörad... Och nu sitter han här i soffan och tittar å Ensam mamma söker.. Ja, jag vet ni som könner Pelle inte tror mig men det är faktiskt sant...

Idag började vi annars dagen med en lååång promenad med Fridholf i vår vackra Brunnspark... Inget vackert höstväder men skönt ändå.. Sedan har jag strykit all tvätt samtidigt som vi tittade på film.. Inte någon superspännande men att rekomendera... 

FALSKMYNTARNA utspelas under andra världskriget. Salomon Sorowitsch är en judisk konstnär som för att rädda sitt eget liv samarbetar med nazisterna i en plan att förstöra de allierades ekonomi genom att infiltrera falska pengar och samtidigt fylla sina egna kassakistor med amerikanska dollar och engelska pund. Filmens manus är baserat på Adolf Burgers memoarer. Burger var gruppens ljustrycksexpert som ansvarade för kopiering av sedlarna. Filmen blev Oscarsvinnare för bästa utländska film 2008!



Nä, nu har jag väl fått med det mesta av mitt lilla mini höstlov, blev som sagt massa latande och botande av min tråkiga förkylning som jag har dragit på nu i en vecka..

Jag förstår inte varför TV ber om ursäkt för tillfälliga avbrott, men aldrig för de ordinarie programmen.

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0