Bara ett djur....

Idag har jag satt igång det stora drevet vad det gäller "Lillebror"  Den lille stackaren står fortfarande ute hela dagen.. I dag hade han åter igen smitit ut från sitt "fängelse". Jag kallade på honom och han kom krypande mot mig..
Han var sååå rädd.. Till slut kom han upp i min famn och började slicka mig i mungipan.. Mina tårar började rinna.. Jag var så ledsen för hans skull...

Med bestämda steg gick jag upp för trappan.. Nu jävlar så skulle de få höra ... En utländsk man i 35 års åldern öppnade och sa;
- Oj, har du smitit igen...
- Ja, är det så konstigt tycker du, säger jag. Fortfarande med Lillebror i famnen... Klart att han smiter, han vill ju inte vara ensam hela dagen fattar du väl..
Jag går ju ut med honom på kvällen, säger stolpskottet då... Han får inte vara ensam så länge, plus att han har ju inget skydd, varken mot sol, regn eller vind.. I mina ögon är detta djurplågeri..
Äsch... Han har det bra.... Det är ju bara ett djur, säger fanskapet på...
Nu sprutar tårarna på mig, jag sätter upp fingret mot hans ansikte och talar om att nu är vi i SVERIGE och här finns det lagar om hur man sköter sina djur och de lagar följer inte du... Jag sätter ner Lillebror och går där ifrån...


Jag går direkt in och ringer Ellas mamma vars man är odförande i Djurskyddet i Ronneby.. Ella har ju redan berättat och hon lovar att ringa i hopp om att det ska väga tyngre om de ringer än jag som privat person. För inget har ju hänt sedan jag och Pelle ringde...

Senare under eftermiddagen ringer jag till Eva och kollar om de lyckats, men tyvärr de har inte ens svarat !!  Visst de har säkert mycket att göra men hallå, man kan väl iallafall svara eller ringa upp när man lämnar medelande.. Var en artikel i BLT i dag om hur mycke de hade att göra..

När jag ringt till Pelle och berättat att jag skulle ta hunden och åka hem med honom tyckte han att jag skulle ringa till Lasse.
-Du får inte ta hunden.. Lova att du inte gör det, det är stöld Catrin. Ja, jag vet... Lovar jag ska inte utan ringa Lasse
Lasse Neij är en föredetta polis här i Ronneby som har jobbat som hundförare i många år och har nu egen uppfödning..
Ringde upp honom och berättade och han lovade att kolla upp det i morgon...
Hoppas nu det löser sig för den lille killen...

Nu ska jag slänga i mig lite mat innan strykbrädan och City Akuten hägrar..

HoppOchHej

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Eine

Vad du är duktig och tuff. Klart man måste reagera när djur far illa men tyvärr så är många rädd om sitt eget skinn. Hoppas allt ordnar sig för "lillebror"

Ha en fin fortsättning på din vecka.

2009-05-11 @ 21:35:32
URL: http://www.metrobloggen.se/EMY
Postat av: Elin - Design&Makeup

Åh, stackars liten :/



Hoppas det löser sig med allt, du är modig du jag skulle nog aldrig våga skälla ut nån sådär utan bara ringa på en gång.

Och att höra att det "bara är ett djur" blir jag också helt stött på, jag har 2 katter som ska avlivas imorgon och jag kan inte bli mer arg och ledsen för det :(

2009-05-12 @ 11:02:11
URL: http://designandmakeup.se
Postat av: jonasn

Stå på dig!

2009-06-04 @ 16:03:49
URL: http://jonasn.info

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0