Besviken....

Idag ska jag och Pelle, svärmor och Jonte på bio...
Män som hatar kvinnor kommer det att bli. Denna film har jag längtat efter i flera år. Ja, innan de bestämde sig för att göra film av Steig Larssons böcker. Jag bokstavligen ÄLSKADE dess böcker och sträckläste dygnet runt... Eller lyssnade ;)...
Hoppas nu bara jag inte blir allt för besviken på filmen. jag brukar ju bli det. Vet ju givetvis om att det inte går att göra film så som JAG uppfattade boken. Alla tolkar vi ju olika. Hmmm och hur Steig menade går ju inte att få reda på.
Men ibland undrar jag hur manusförfattare tänker.


Irene HussHelene Tursten som har skrivit böckerna om Irene Huss som är kriminalinspektör på våldsroteln i Göteborg. Hennes böcker är hur bra som helst, hon blandar in mycket famlijeliv och takar samtidigt som man får följa hennes arbete att jaga mördare. När sedan filmerna kom blev jag sååå besviken. De hade ju förändrat hur MYCKET som helst. Exempelvis så hade Irene och hennes familj en gammal skruttig saab i boken, i filmen kör hon omkring i en splitterny Volvo. Visst det är bara detaljer, men för mig gör det mycket. Helhets intrycket ändras juoch vad säger Helene Tursten om detta. jag hade iallafall INTE accepterat att så mycket hade ändrats.
Ha, kom på nu en anna film där de bytt ut mördaren. alltså intesamma mördare i filmen som det var i boken.

Kanske lite tur att det är så länge sedan jag läste boken Män som hatar kvinnor, så jag inte kommer ihåg alla detaljer.
Kommer givetvis skriva i kväll om vad jag tyckte om filmen..

TjoHoIHallabro

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Caroline

Jag vill me se den filmen =) Ska bli kul och höra om den är nåt att ha. alltså filmen Män som hatar kvinnor. Berätta sen =)

2009-03-07 @ 11:29:09
URL: http://kringelmaden.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0