Manligt/kvinnligt....

Var på föreläsning med Sussane och Peter om manligt och kvinnligt i lördags. Hörde deras föreläsning för cirka 8 år sedan, men lika intressant idag som då.  
Vi ÄR olika och det kommer man inte ifrån, våra hjärnor är inte lika och det är vetensklapligt bevisat. Bilden här är ju givetvis på skoj, men stämmer kanske rättså bra ändå ;) eller???


Fick se andra bilder på hur hjärnan är uppbyggd och ja, hjärnorna ser nästan lika dana ut. den stora skillnaden är att i kvinnans hjärna går det stora "vägar" mellan hjärnhalvorna medans det bara går en liten "kostig" mellan mannens halvor... Vilket gör att kvinnor oftast blandar in känslor som sitter i högra halvan med det logiska. Det gör inte männen och ja, det tycker jag stämmer med de flesta män. Givetvis inte alla och det gäller givetvis kvinnor också. Vi är alla olika så enkelt är det. Men jag tror att om fler par gick på en sådan här föreläsning så skulle de få mer förståelse för varandra.Man skulle slippa en massa onödiga konflikter om man bara visste hur olika vi är i våra tankar. Ett tips är att läsa: Män är från Mars, kvinnor är från Venus av Gray, John
Omslagsbild: ISBN 9789176088340, Män är från Mars, kvinnor är från Venus


På kvällen hde vi vår årliga Årsfest med Kallinge Sk och det var lika trevligt som vanligt. Lite trist bara att det var föelsdegas fester samma dag så vi var inte så många. men man har inte roligare än vad man gör sig. Vilket betyder att jag sällan har tråkigt. God mat serverades och musiken var på topp.
Visst
drack några alldeles för mycket men själv göra själv ha, så länge ingen blir otrevlig eller börja bråka så är det ok för mig. Själv tog jag det lugnt, drack favvo drickat !! Rödvin och fanta. Japp det är gott. Kallas för Bambus och något som jag lärde mig dricka när jag var i forna Jogoslavien för 20 årsedan. Smakar nästan som Sangria...
Idag söndag, är det slapp dag. Visst tvätten ska strykas men det får bli senare ikväll framför tv:n. Halv sju blir det SVT24 ett program om och med Carola. En artist som jag tyckt om i 25 år nu. Visst jag diggar väl inte alltid hennes åsikter men hon får ju tycka som hon vill och jag som jag vill ;)



HaveAniceDay....

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0