Blääääääääää...

Fy F*N vilken helvetes dag och den kan jag ju inte skriva om här eftersom jag har tystnadsplikt. Det ända jag kan säga det är att det INTE är på jobbet, utan min lilla bisyssla som kontaktperson..
När jag kom hem var Tiza fortfarande sjuk, började igår att klaga på halsont och huvudvärk. Tog tempen och den stackaren hade över 39 graders feber.
Fast hon är 18 så blir man ju jätte pluttig mot henne... När jag kom hem så
var hon som sagt inte bättre. Ferbern var fortfarande hög.. Stackars liten.
Nå väl, det blir nog snart bättre.

När det  varit så här jobbiga dagar så är det såååå skönt att ha lillemannen. Snörade på kängorna och tog en långpromenad, i med lurarna i öronen och
på med ljudboken:


"Inte hela sanningen är uppföljaren till Lisa Ungers internationella succédebut Vackra lögner. Då fick vi lära känna Ridley Jones vars hela liv slogs i spillror då hon fick veta att hon var adopterad och att hennes riktiga far var den sedan två år tillbaka döde Max Smiley, en nära vän till familjen, men
också rejält kriminellt belastad.

Detta är en psykologisk spänningsroman i samma anda. Nu försöker Ridley samla ihop bitarna tillsammans med pojkvännen Jake. Men Jake beter sig underligt och kan inte släppa tanken
på att Max Smiley kanske är i livet. Ett frö är sått och Ridley söker vidare efter fadern på egen hand. Återigen dras hon in i en härva av lögner och halvsanningar och dimridåer där hon till slut riskerar sitt eget liv i jakten på sanningen.

Vänner visar sig vara fiender, älskare sviker och inte ens Ridleys adoptivfar har hållit sig till sanningen. Och fram träder bilden av Max Smiley som en iskall mördare och stenhård överlevare. Men Ridley ger inte upp försöken att hitta sin far och allt eftersom hon närmar sig ställs hon inför det svåraste av val: Är faderskärleken starkare än driften att döda? "

Efter en timmes promenad så är jag som en ny människa....

Nu ska jag ta och krypa upp i soffan och titta på Topmodel som jag följer. Brukar inte göra det längre men denna nya säsong känns helt klart sevärd. Min favvo är just nu 2 tjejer. Först en transexuell tjej och givetvis en blond KORTklippt tjej... fast de jag brukar heja på åker ofta ut snabbt...

Kramochgodnatt

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Pelle

aw. du tycker synd om mig <3

sött av dig<3

2009-01-20 @ 22:34:15
URL: http://pellesocensurerade.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0