Vann 405 miljoner

då blev det kaos i kollektivtrafiken

Tolv busschaufförer tog hem jättevinsten: ”Tänker aldrig mera kliva på en buss” Busschaufförerna vann 405 miljoner kronor på lotto.

Då blev det kraftiga förseningar i kollektivtrafiken i den lilla staden Corby i England.

– Avstigning för alla. Jag har vunnit på Euromillions, uppges en av chaufförerna ha sagt.

I lördags kväll var det svårare än vanligt att få tag i en buss i staden Corby i England. Anledningen: Tolv av stadens busschaufförer vann på lotto. Och det var en rejäl slant dessutom. De fick alla rätt och kammade hem 38 miljoner pund, 405 517 000 kronor, på Euromillion-lotteriet.

”Slutar jobba"

– Avstigning för alla. Jag har vunnit på Euromillions, ska en av chaufförerna sagt när han fick reda på storvinsten.
En av chaufförerna, 57-årige Ally Spencer, tänker aldrig mera gå tillbaka till jobbet.   – Detta är mitt 20:e år och jag har älskat mitt jobb. Men jag kommer aldrig mera stiga på en buss. Jag kommer inte jobba igen, säger Ally Spencer i en intervju med tidningen The Sun.
När vinsten blev offentlig i lördags så gick snacket på stan i Corby. Plötsligt började bussarna utebli.

Med all sannolikhet tvingas nu bussbolaget, där de tolv chaufförerna är anställda, söka efter ny personal.
– Ingen av dem kommer att jobba i dag (söndag), det är säkert. Det blir intressant att se om någon av dem någonsin kommer tillbaka, sa en av bolagets anställda dagen efter storvinsten.

De tolv busschaufförerna får cirka 34 miljoner kronor vardera.

Minimedia / Aftonbladet
Daniel Söderbäck

Vissa nyheter blir jag bara sååå glad för <3


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0