Så svimmade jag

Nu är hon hemma och VAKEN !!

Lisa hade haft en trevlig resa och är nöjd.. Vi pratade om Stothoff, ett gammalt koncentrationsläger från andra världskriget som ligger i norra Polen. Eftersom jag själv har varit där två gånger vet jag känslan hon fick när hon kom dit.

Jag var där i början av 2000-talet och som ni flesta vet läst ALLT och andra världskriget och judeförföljelsen...
Första gången som jag var där så svimmade jag... Kom och gick mot de kända tågvagnarna som judarna transporterades i.. I filmen ser man först vagnen sedan ser man blå himmel och opps, sedan gräsmattan och mina skor ... Vaknar snabbt upp då någon klappar mig i ansiktet.. Obehaglig känsla...

Andra gången gick det bättre och mådde inte lika dåligt, men den tragiska känslan av död och smärta ligger liksom i fluften där och vad jag förstod på Lisa hade hon kännt likadant..

Nä, nu är det dags för mat sedan blir det PARTY!!!

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0