Jag är homosexuell ...

GÖTEBORG. Anton Hysén har länge burit på en hemlighet. Men nu väljer den 20-årige fotbollsspelaren att komma ut som homosexuell.
– Jag kanske inte spelar i allsvenskan, men jag vill ändå bevisa att det inte måste vara en stor grej, säger han till Offside.
I en intervju i nya numret av fotbollsmagasinet Offside – som når prenumeranterna i dag – berättar Anton Hysén om sin läggning. Han är den förste manlige svenske fotbollsspelare som väljer att prata offentligt om sin homosexualitet.
– Det är helt sjukt när man tänker på det. Det är så fucked up, alltihop. Var fan är alla andra? Det har väl inte kommit ut en enda fotbollsspelare.

Familjen och de närmsta vännerna har under en längre tid känt till att Anton är homosexuell. Men det var bara några få lagkamrater som visste.
– I Häcken var det bara de som jag hängde med, de som var i min ålder, som visste. Likadant är det i Utsikten. Jag ställer mig inte upp i omklädningsrummet och säger: ”Gubbar, lyssna! Jag är bög!”

Anton Hysén siktar fortfarande på att komma tillbaka till elitfotbollen, men befarar att hans homosexualitet kan sätta käppar i hjulet.
– Ja, det tror jag. Det finns folk som inte klarar av homosexuella. Och det finns rasister som inte klarar av invandrare. En klubb kanske är intresserad av mig, men så får tränaren reda på att jag är bög och så ändrar de sig. Men då är det deras problem, inte mitt, säger han till Offside.
– Jag fattar att det kommer att bli annorlunda efter den här intervjun. Nu kommer alla att veta: alla tränare, alla motståndare, ja, till och med mina lagkamrater. Det är hur lugnt som helst, jag tycker bara att det ska bli spännande. Folk får kalla mig vad de vill, det kommer bara göra mig ännu mer taggad.

Äntligen vågar en fotbollsspelare gå ut ÖPPET och berätta att han är homosexuell !! Jag säger som jag beukar: JAG BLIR VARM I HELA HJÄRTAT!!

Jag blir STOLT över denne grabb som jag inte ens känner och hoppas nu att flera vågar ta steget ut.. För visst måste det finnas flera
människor inom idrottsvärlden och just då fotboll och hockey som är bögar..
Inom dan idrotten är det nog inte lika tabubelagt, jag menar, jag vet ju iallafall en som är öppet flata. Viktoria, hon är ju till och med gift !!

Nä en STOR eloge till Anton !!!


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0