Förebild !!

Sara Petersson går sista året på Knut Hahns samhällsprogram med inriktning idrott.
Sedan i höstas har hon funderat, arbetat, bokat och strukturerat upp det som nu står för dörren; ett tjejläger för personer med funktionsnedsättning.
Ett projektarbetsval som hela tiden varit ganska självklart.
– Jag är ledare för flera grupper inom handikappidrotten. En inom friidrott, en med vattengympa och en med familjeaktiviteter såsom hinderbana till musik, berättar hon.
Tidigare har hon även arbetet på flera läger för funktionshindrade och handikappade. Dessutom är hon duktig på teckenspråk.

– Det är så roligt att arbete med funktionshindrade, man får så väldigt mycket tillbaka. de är ärliga och rakt på sak och ser mig som en i familjen, förklarar hon om glädjen i det hon gör.

Många aktiviteter
Inför helgens tjejläger hoppas hon bara att deltagarna ska ha så roligt som möjligt.
Hon förklarar att de redan är väldigt aktiva men att lägret förhoppningsvis ska bjuda på en annorlunda upplevelse.
Under helgen ska de sex tjejerna, i åldern 13-24 år, få prova att hoppa trampolin i Kallinge, rida i Johannishus, plaska på äventyrsbadet i Tingsryd samt gå en sminkkurs.
En helg som Sara tackar sponsorer och vänner som stöttat och bidragit till att hon kan genomföra tjejlägret.

– Jag har lagt ner väldigt mycket tid och jag har tvekat flera gånger till om jag skulle orka genomföra något såhär stort.
Ett annat syfte med projektarbetet var att locka fler att utbilda sig till ledare.
– Vi är bara två som är unga ledare i kommunen. Det är en stor brist och det behövs fler ideella krafter.

Fler tjejer och killar borde vara som Sara !! Världen hade varit MYCKET vackrare då !! Kram till dig Sara, jag är stolt att jag känner dig!!

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0