ÅNGEST !!!

London Eye är ett pariserhjul (egentligen ett observationshjul) i London som restes för att fira tusenårsskiftet (1999–2000) Det ligger på Themsens södra sida. Högst upp befinner man sig 135 meter över marken och har cirka 40 kilometers utsikt i alla väderstreck. The London Eye byggdes inför millennieskiftet och invigdes klockan 20:00, den 31 december 1999. Dock kunde inte observationshjulet öppnas förrän i mars på grund av tekniska problem.

Omkring 1 700 ton stål användes för att få upp hjulet. 32 korgar är det som åker runt, och på en dag tar hjulet upp till 15 000 passagerare. Det tar cirka 30 minuter att åka ett helt varv. Hjulet är uppbyggt på samma sätt som ett cykelhjul med ekrar. Med flera vajrar utplacerade i hjulet istället för stela balkar blir konstruktionen mycket lättare och billigare.

HJÄLP!!!! Vad har jag lovat?!?
Jo jag har lovat att jag ska åka London eye när vi åker till London !! Usch, jag kommer att dö !!
Vetefan om jag fixar detta !!








Ordet är ditt! ♥
Postat av: liisa - the awesome one

va inte så negativ, du klarar att :D <3

2011-03-18 @ 08:54:40
URL: http://queenofthedamned.webblogg.se/
Postat av: Tiiza

du fixar det ^^;

2011-03-18 @ 10:20:56
URL: http://tiiza.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0