Dag 03

Mina föräldrar - Jag fick mina föräldrar när jag var 6 månader gammal.. Innan dess var jag föräldralös, bodde på barnhem i Karlskrona.. Min biologiska mamma lämnade bort mig redan vid födslen och dödförklarade mig.. Att hon hade dödförklarat mig fick jag reda på lååångt senare och det är en annan historia ;)

Mina föräldrar heter Rose-Marie och Leif. Mamma och pappa är skilda sedan mitten på 80talet.. Mamma träffade Åke och han är som en extra pappa för mig.. Mamma lever i Karlskrona och är en pigg social pensionär.. Mamma har jobbat inom sjukvården i hela sitt liv och är enligt mig världens bästa undersköterska...

Pappa lever tillsammans med Eva nere i Skåne, Glumslöv.. Pappa är också pensionär och är också väldigt social.. Pappa har jobbat inom det militära i hela sitt yrkeverksammaliv...
Kanske därför jag är så social som jag är.. Har ju också jobbat med människor hela mitt liv, precis som mamma och pappa.. Sjukvården har alltid intresserat mig och mina år inom Hemvärnet, ja det är nog indirekt pappas fel .. Eller rättare sagt förtjänst !!

Mina föräldrar står mig båda väldigt nära och tänk att de valde just mig, där på barnhemmet på Västramark i Karlskrona för 40 år sedan ... Mitt liv hade nog annars sett väldigt annurlunda ut !!

Ordet är ditt! ♥
Postat av: cicki

Hej !



Jag har med varit på ett barnhem i Karlskrona , men vet inte vilket , fanns det mer än ett ?

2011-01-26 @ 10:24:34
Postat av: Martin

Hej hej!



Varför inte lära känna fler med liknande bakgrund. Vi finns i en grupp på facebook. Den är dock helt låst men maila mig så löser vi det :)

2011-01-26 @ 19:32:31

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0