Visst är det konstigt !!

Läste just denna lilla artikel i Aftonbladet !!

Kvinna dömd till fängelse för incest
Förgrep sig på sin son och hans kusin i åtta år
En kvinna, som tillsammans med sin man utsatte deras minderårige son och hans jämnårige kusin för systematiska sexuella övergrepp i åtta år, har dömts till fängelse i fyra år och sex månader för våldtäkt mot barn. Stockholmsparet tvingade pojkarna till samlag med den nu 43-åriga kvinnan under åtta års tid, rapporterar Metro. Övergreppen ska också ha fotograferats vid åtminstone ett tillfälle.
Mannen genomgår nu en rättspsykiatrisk undersökning.

Men visst fan är det konstigt !! Hade det varit en man som gjort det så hade det varit en JÄTTE artikel och bild och allt.. Nu var det en kvinna och tydligen inte alls lika hemskt..
Jag blir HYSTERISKT vansinig när jag läser sådant här..

Jag vet män som jobbar på dagis som nästan blir anklagade av föräldrar för pedofeli,  just bara för att de är män..
- Min mamma har sagt att jag måste tala om för dem om du gör något dumt mot mig, sa en liten knatte en gång till en manlig bekant till mig. Om nu han hade varit en kvinna istället så tror jag INTE att föräldrarna hade sagt så till sin lille son..
Vad är skillnaden ?!? Jag tror ju att en kvinna kan skada ett barn lika illa som en man !! Eller!?! Jag trodde att vi skulle ha ett JÄMNSTÄLLT Sverige, men kanske bara i vissa fall !?!

Usch, inte bra att börja dagen med att vara arg !!


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0