Carola tripp.....


"Du, dela en dag med mig
Kanske dagen blir ett liv
Om vi älskar och förlåter
Lär oss att förstå
Och fast natten kommer tror jag att vi kan få"

Ja, det är ju ingen hemlighet att jag är ett STORT fan av Carola och har så varit sedan 1983 då hon slog igenom med Främling i Melodifestivalen... I sin gula dräkt tog hon mig med storm och gör så fortfarande.. Visst jag tycker väl inte alltid om hennes åsikter men hennes röst, sång och texter är för mig guld värda..
När jag och Pelle gifte oss så sjöng hon för oss.. Ja, inte närvarande men på skiva..

"Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du"
Vi hade den som psalm och JAG tog i ända nerifrån tårna... ;)

Nu håller jag på att ladda för en utekväll med mina arbetskamrater och då spelas Carola på högsta volym... Alla skivorna är laddade i cdn allt från 1983 fram tills idag ... ME <3


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Tiza

<3<3

2010-03-27 @ 22:56:56
URL: http://tiiza.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0