Allt för min syster "Sisters`s keeper"

SF Bio: Allt för min syster”Hur långt är en förälder beredd att gå för att rädda livet på sitt barn?”. 

Efter att ha sett filmen, Allt för min syster igår har jag idag gått med tankar till mina flickor.. Hur skulle jag gjort ?? Givetvis är det helt omöjligt att svara på..

Filmen bygger på romanen med samma namn av Jodi Picoult.

Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator.
Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.

Två gånger var jag tvungen att stänga av filmen, så grät jag... Den var så otroligt sorglig men samtidigt fylld med gjädje.. Jag rekomenderar verkligen filmen till ALLA !! Tänk bara på att ha ett helt gäng med näsdukar för jag lovar att det behövs..




Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0