Röka?!!

Hittade detta på nätet:


Cirka åtta av tio rökare som slutar ökar i vikt efter rökstoppet. Men bara drygt tre av hundra (3,5 procent) av alla som slutar röka ökar sin vikt med mer än 3,5 kg.
Den genomsnittliga viktökningen efter rökstopp är 2,3 kg.
Den innebär i sig inte någon hälsorisk påpekar SBU i sin rapport. Orsaken till viktökningen efter rökstoppet är en cirka 10-procentig minskning av ämnesomsättningen, som tidigare varit förhöjd på grund av rökningen. Dessutom finns också en tendens att äta lite mer när man slutat röka.

Aldrig i livet jag ska gå upp i vikt.... På söndag ska jag åter börja boxas och cyklar gör jag nu hela tiden..

Jag ska bli rökfri UTAN att gå upp i vikt. Kämpat hela hösten för att nå där jag är idag..
Man måste väl inte bli tjock bara för att man slutar röka?!!

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0