Bildombudsmannen

Idag blev Lisa uppringad av den här mannen.. Bildombudsmannen !?!
Visste inte ens att det fanns någon sådan, men nu vet jag ;)

Just bilden på flaggan här jämte hade Lisa hittat på Googel och lagt på sin blogg vid Svenska nationaldagen...
Lisa hade alltså hittat bilden på Googel, ingen info alls om vems som tagit bilden..

Tar ofta själv bilder från Googel och får väl snart också ett samtal från Staffan..
Från och med nu ska jag alltid ta reda på vart bilden kommer ifrån annars skriva iallafall att den är från Googel...
Har fått ett par mail ifrån fotografer när jag tagit bilder från typ Aftonbladet, men då har jag alltid skrivit dit fotografens namn..
För om jag tänker efter så vill jag ju inte att mina bilder ska bli publicerade utan att mitt namn skrivs..

Nu får se vad som händer, om Lisa får ett brev eller ej.. Han sa nämligen det när han pratade med Lisa..
-Jag skickar ett brev...

Bild och text från www.bildombudsmannen.se

Ordet är ditt! ♥
Postat av: Tiiza

va??

jag fattar inte o.O?

2012-02-17 @ 17:26:37
URL: http://tiiza.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0