Vackert galen ...

Just hem kommen från träningen.. Dubbla pass idag som vanligt på tisdagarna men det är så skönt ;) Eller egentligen inte just när jag är igång, men nu känner jag mig sååå duktig !

När vi var i Turkit så läred vi känna en jätte trevlig kille som jobbade i en av affärerna som vi handlade i. Kommer inte ihåg hans namn men vi döpte om honom till Mr Creepyeye... Hans ögon var ljusgröna och riktigt läskiga.. Men han var så trevlig... Vi pratade mycket med honom och han berättade om sitt liv i Turkiet. Han började jobba på en resturang när han var 8 år. Han gick i skolan mellan 6 på morgonen fram till 12, där efter jobbade han fram till klockan  nio, tio på kvällen. Allt för att hjälpa sina föräldrar med ekonomin. Jag frågade om det var tillåtet för barn att jobba i Turkiet och då sa han att han inte trodde det, men struntade i det. Han vill hjälpa sina föräldrar. Killen är 20 år och träffat en finsk tjej som han gift sig med. Han ska flytta till Finland nu i höst och spara pengar så han kan köpa ett hus till sina föräldrar...
Det gjorde ont i hela hjärtat när han berättade sin historia men förstår ju samtidigt eller, nej. Jag vill inte förstå. Barn ska vara barn och inte jobba....

Det fanns ett gäng med killar som dansade på puben vi brukade vara.. Ville adoptera de allihopa så de fick vara BARN !!

Men jag kommer att sakna vår nya Galne vackra vän <3

Nä, hopp in i duschen.. Jobbar kvällen imorgon också, men först till VV för att väga mig.. Ska bli intressant och se vad veckan i Turklandet gjorde med mig ;)

NattNatt min kära vänner

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0