Älska din KROPP !!

Veckorevyns redaktion viker ut sig i kampanjen Size Hero

Veckorevyns redaktion kastar kläderna – i kampen mot sjuka skönhetsideal.
Målet: ”100 procent kroppsstolthet”.

– Färre smala modeller i tidningarna är bättre än enstaka kampanjer, säger experten på ätstörningar.

57 procent av Veckorevyns läsare är missnöjda med sina kroppar, enligt tidningens egen undersökning. I senaste numret har därför sångerskan Molly Sandén hårdretuscherats på omslaget, och den ”riktiga” Molly finns inne i tidningen, för att få läsarna att tänka till.

Tycker det är super att så stor "Mode tidning" ger sig in i debatten.. Det är så många kvinnor, ja män också för den delen som har de magra modellerna som förebilder... Alla kan inte se ut så...

Jag som själv varit pinnsmal har fått inse att min kropp förändrats med åren.. Jag kommer aldrig se ut som jag gjorde när jag var 20.. Jag har fått barn och min kropp har förändrats.. Nu gör den ju inte det på alla, men på mig gjorde den det..
Det tog lång tid för Pelle att få mig att inse att jag är vacker som jag är.. Trots pluffsig mage.. Har man som jag blivit utsatt för psykiskmobbing för att jag var fet, äcklig så tar det tid att fatta !! Jag är väl inte superduper nöjd med min kropp men jag har lärt mig älska den som den är...


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Emma

tycker detta ämne borde lyftas oftare och av flera, jag är ingen modell med strl 32 i byxorna heller, och har med blivit mobbad ett x antal gånger, har inte kommit till den punkt där jag tycker om hur jag ser ut, men en pojkvän som avgudar mig och min kropp ändå, väldigt strongt av dig dock att du har kommit till att älska din kropp trots att man har sina brister som man sjl inte tycker om (:

2011-01-08 @ 19:24:17

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0