Barnens Vasalopp !

Har idag tillbringat dagen uppe i Karlsnäs tillsammans med ca 190 barn !!

Solen sken från klarblå himmel och både jag och barnen njöt... Massor av snö, guldmedaljer och givetvis varm blåbärssoppa ....

Rättsom det var stod de flesta med böjda nackar och tittade upp mot himlen... Dä upp högt upp i det flög det en JÄTTE stor fågel.. En HAVSÖRN !!  Aldrig sett någon innan och svor en låååång ramsa att jag inte hade kameran med mig.. (Bilden här är stulen från Google)
Så jädra häftigt !! Pratade med lite folk som jobbade uppe på Karlsnäs och de bekräftade att det var en havsörn och de sa att den kalla vintern gjorde att fåglarna drog sig upp mot land och att de sett flera stycken nu denna vintern !!

Nu ska jag snart titta på sydnytt som var och gjorde ett repotage om Barnens Vasalopp... Kankse min snygga nuna syns ;)

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0