Asta på scen ikväll!!

Patriarkatet en nedärvd tradition
Där herrarna styr och skriver konstitution
Där var gosse är en gåva men var flicka en last
En människa av lägre klass

Afrikaner var hedningar under mörkrets makt
Så ni koloniserade och tvingade av dem skatt
Drillade dem i skrifter föste in dem i Guds hus
Och gav dem ett liv i ljus

GUD HAR SAGT TILL MIG
DU SKALL VARA MIN PROFET
GUD SADE TILL MIG
HÄR ÄR MIN HEMLIGHET
NI MÅSTE SLUTA FRED
JAG ÄR JÄVLIGT VRED
SEDAN SADE HON TILL MIG
JAG ÄR KVINNA OCH JAG ÄR SVART

Så mycket blod det har flutit under broarna min vän
Sen Jesus dog på korset och Moses vandrat hem.
Så många krig ni har utkämpat årtusenden av mord
För era skrifters ord

Korsfästning och stening har upprätthållit Guds lag
Ve den som syndat enligt helig tribunal.
Men tänk om ni missförstått i någon liten del
Ja tänk om ni fattat fel

GUD HAR SAGT TILL MIG
DU SKALL VARA MIN PROFET
GUD SADE TILL MIG
HÄR ÄR MIN HEMLIGHET
NI MÅSTE SLUTA FRED
JAG ÄR JÄVLIGT VRED
SEN SA HON TILL MEJ
JAG ÄR KVINNA JAG ÄR GAY OCH JAG ÄR SVART!

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0