Svar till...

Marie Pettersson om Min låt till min älskade Pelle:

Sitter här och lyssnar och tittar på bilderna,med tårarna rinnandes ner för mina kinder.Det va det bästa jag har hört på länge och med de fina bilderna till. Sedan känner jag ju er och vet vilka fina personer ni är så det tog lite extra på mig.Du är så duktig Catrin....superbra. Kramar till dig och Pelle.

Tack Marie !! Det värmde JÄTTE mycket !! Saknar er båda och hoppas att vi ses snart !! 


Nu ska jag hoppa i säng.. Haft en lång dag idag också.. Varit på kilnfys med min hand och fått massa elstötar i nerverna så handen hoppade värre än en studsboll.. Lite läskigt att inte ha kontroll över sin hand.. När hos sedan gjorde samma ska på min friska hand så var det bara tummen som studsade ;)
I morgon ska en läkare titta på resultaten och sedan blir det remiss till ortopeden... Söterskan som gjorde testerna på mig sa att jag var ett klockrent fall för inklämning av ulnarisnerven.. Detta uppstår när det blir tryck på nerven i armbågsnivå. Tillståndet kallas även för ulnarisentrapment i armbågen eller kubitaltunnelsyndrom. Ulnarisnerven är en av de stora nerverna ner till underarm samt hand. Det är den nerv som vid slag ger så kallad "änkestöt" i armbågen. Tidiga symtom är domningar nattetid i lill- och ringfinger. Senare utvecklas symtomen till återkommande eller konstanta domningar och stickningar i fingrarna även dagtid, med tillägg av svaghet och fumlighet i handen. I sena stadier tillkommer värk i armbågen på lillfingersidan samt oförmåga att helt räta ut lill- och ringfinger, så kallad klofingerfelställning...

Så nu fick ni lite sjukdomsutbildning också...

God natt


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0