Föräldrar tvingar barn stjäla ur sopcontainrar

Läste just detta på BLT !!

Den senaste tiden har många upprörda invånare ringt till renhållningsenheten och berättat samma sak.
Föräldrar skickar ned sina barn i kommunens sopcontainrar för att stjäla metallburkar.
– De har sett hur föräldrar lyfter in barn i metallcontainrar och sedan står och väntar utanför, säger Annelie Carlsson.
– Eftersom öppningarna är så smala måste det handla om små barn. Vi känner stark oro över vad som kan hända.
– På vissa ställen har man använt kofot för att bända upp luckan på baksidan. Då kan även större barn tvingas in i containern.
Vittnesmålen gäller samtliga obemannade återvinningsstationer i kommunen.
– Det är tydligt att någon har satt detta i system, fortsätter Annelie Carlsson. Efteråt säljs metallburkarna som skrot.

Men HALLÅ !!! Vad fan tänker folk med... Jag och min familj har haft lite tjabb med några som rotar runt i våra sopor.. Vuxna som roffar åt sig mitt skräp för att sedan stå på loppis och sälja skiten.. Bryr väl egentligen inte om det men ni ska ju inte tro att de stänger utan låter locket vara öppet.. Då kommer alla förbannade kråkor och river ut ALLT !!!
Kvinnan som brukar vara här är så fruktansvärt otrevlig så jag blir ja bara vansinig för det... Jag vet att hon fär runt på andra ställe också... Jag har hotat med polis, men även att släppa ut hunden.. Det skulle jag ju förstås inte göra för jag vill ju inte att Fridholf ska göra någon annan illa... Men han är duktig på att skälla !!

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0