Dagens lilla vits !


En gammal gumma kom släpandes på två stora svarta sopsäckar, en i var hand. Det var ett litet hål i den ena sopsäcken och en 100-kronors-sedel lyckades slippa ut och började yra runt i blåsten. Detta observerades av en polis som hejdade gumman för att påtala att det var hål i säcken och att pengarna for ut genom detsamma.
- Tack snälla konstapeln sa gumman. konstapeln förstår att hela säcken är full av hundralappar, men jag har då rakt inte stulit dem. Poliskonstapeln såg väl skeptisk ut så gumman kände sig föranlåten att förklara det hela.
- Jo ser konstapeln, jag bor precis vid fotbollsplanen och karlarna brukar kissa i min trädgård när det är match. När då en man kommer för att pissa så hoppar jag fram med en rejäl häcksax i högsta hugg och säger: ´´hundra kronor, annars...´´. Jag brukar inte behöva gå in på detaljerna.
- Det var ingen dum ide´, sa poliskonstapeln skrattande. Men är det hundralappar i den andra säcken också?
- Njae, sa gumman. Det är förstås inte alla som betalar…

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0