RIP Kim !

Kim, 32, är död.

Hon avled i dag på Danderyds sjukhus efter att hennes respirator stängts av.

I dag fick Kim som hon ville. På egen begäran sövdes hon först ner, sedan stängdes den respirator som hållit henne vid liv av. Vid sin sida hade hon sin familj och sina närmaste vänner.

Bad att få dö

Till slut fick hon nog av att leva sitt liv på en brits med en slang i halsen. Hon kom fram till att hon inte längre ville leva, och skrev i mars ett brev till Socialstyrelsen där hon bad att få avsluta den livsuppehållande behandlingen.

"Så länge jag ännu har min kropp och min hjärna i behåll så vill jag avsluta mitt liv så länge det är värdigt", bad hon.

Källa: Aftonbladet


Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0