Avatar

Filmen Avatar utspelas på planeten Pandora där människorna har kommit för att driva gruvbolag för de vill åt värdefullt material. Men de stöter på motstånd av den gamla ursprungsbefolkningen  Na’vi. Marinsoldaten Jake Sully får i uppdrag att lära känna Na'vis och detta gör han med hjälp av att koppla sin hjärna till en Avatar, alltså en Na’vi-version av honom själv.

Men med tiden han lär sig av Na'vi desto mer inser han att han står på fel sida om det som är rätt och han blir kär... Kär i Plantenen och dess varelse och skog...

Jag var helt ärligt mållös efter filmen, jag visste knappt vad jag skulle säga för den var så mäktig och helt fantastisk! Och då ska ni veta at jag INTE bruka tycka om Sci-filmer, har ju inte ens sett Star Wars filmerna...

Fimen har en otroligt stark handling och färgerna och denna fantasti värld som regissören James Cameron har skapat är helt fantastisk och den känns många gånger äkta på någotvis. Filmen innehåller enligt mig ett mycket starkt budskap, vi måste ta till vara på vår planet, vår natur och våra medmäniskor!


Filmens slut är ett bra slut.. Det är ett öppet slut vilket att det troligtvis blir en uppföljare... Hoppas, hoppas !!

Filmen får 5 ¤¤¤¤¤ av 5


Ordet är ditt! ♥
Postat av: Tiza

tror jag ska se den snart xD

2010-03-22 @ 22:41:44
URL: http://tiiza.blogg.se/

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0