Larm !!

Klockan sex i morse vaknade jag av att brandlarmet gick ute i trapphuset.. Det tjöt helt hysteriskt !! Jag ut med pallen i högsta hugg men lyckades inte stänga av det.. Givetvis hade jag kollat så det inte brann eller rök någonstans innan.. Det luktade inte ens brandrök..
Pelle kom ut och försökte han också men han lyckades inte han heller...

Jag ringde till hyresvärden och han sa slit ner den och ta ut batterierna.. Det gjordes men den fortsatte att tjuta.. Då upptäckte vi att det var inte på vårt plan det tjöt utan där nere..
Pelle sprang snabbt ner och tog ut batterierna...

Visst är det bar med brandvarnare men idetta fall tycker jag det är lite hemskt.. Vi bor tre familjer i vårt hus och det var bara jag och Pelle som reagerade.. Tänk nu om det var så att det var här det brann.. Vi ligger och sover, andas in farliga gaser och ligger här medvetslösa.. Då är det INGEN som reagerar... Hemska tanke !!


Idag är det Hasslöfestivalen som gäller ! Ulle hörde av sig igår och ville att vi skulle åka dit.. JA !!! blev mitt svar !!
En tjejkväll med massa bra musik !! Hoppas nu bara vädret också vill att vi ska få ha skoj !!

Tjo och Tjim badring och lova att ta hand om varandra !!


Ordet är ditt! ♥
Postat av: tiza

kanske dax köpa fler?

vilken tur att det inte va något då^^<3

2010-07-17 @ 14:51:44
URL: http://tiiza.blogg.se/
Postat av: tiza

Sv; sant, men det är bara ett låtsas-vapen ^^,

2010-07-18 @ 10:41:43

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0