5 orsaker till varför JAG inte gillar vintern!


Kylan
Man tar på sig kläder lager efter lager för att bli varm och till slut ser man ut som en skitnödig pingvin när man går. Sedan så kommer man på att man fryser ändå. Förbannat!

Kall och blöt!
Om man inte bestämmer sig för att gå powerwalk hem från jobbet så slutar det med att man blir stel om frusen efter 5 minuter. Snöar det ute så blir man även blöt på köpet. Roligt? Nej...

Backar
Backarna är ju lagom hemska. Speciellt när det är alldeles isigt och inte grusat, döfarligt. Det är oftast omöjligt att ta sig upp eller ner utan att halka. Och har man inte de rätta skorna så är det kört. Man ramlar och folk skrattar..Kuuul... Jag får extra ont eftersom jag spänner mig... Vill inte trilla, AJAJ!!

Trafiken
Ska jag ens nämna att alla bussar och tåg är försenade p.g.a vädret och väglagen? Då får man stå ute och frysa ännu mer och bli förbannad. Halt som fasiken är det också. Vågar man cykla? Nej!

Skotta snön
Vissa städer/byar eller ja whatever har ju det svårt med att skotta. Eller så orkar de inte ta tag i det tidigt. Så där går man till jobbet tidigt på morgonen, snö till knäna och vägen till jobbet som annars tar 7 minuter tar nu en
tjugo minuter att gå. Dessutom blir man blöt och kall om fötterna. Inte kul nej.

Ordet är ditt! ♥

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (Publiceras givetvis INTE)

Din Bloggadress här, Tack:

♥Kommentar♥:

Trackback
RSS 2.0